úterý 20. prosince 2016

A zase ty petardy! - Hlazení uší

Tellington TTouch dotek zvaný Hlazení uší, má široké využití a při stresu se znovu a znovu ukazuje jako nesmírně efektivní.

Proč tomu tak je?

Pojďme si říct něco o uchu...

Asi tušíte, že ucho, ať už lidské nebo zvířecí, v sobě má mnoho akupunkturních bodů. Je jich tam tolik, že zastupují celé tělo, tudíž masáž ucha stimuluje všechny orgány.


small intestine - tenké střevo
large intestine - tlusté střevo
ovary / testicle / urinary bladder - pohlavní orgány / močový měchýř
kidney - ledviny
sacral spine / hip joint - křížová páteř / kyčel
paw - packa
pruritus - svědění
cervical spine / shoulder - krční páteř / rameno
liver / pancreas - játra / slinivka
conjunctiva - spojivka
stomach - žaludek
lungs / heart - plíce / srdce 

Kromě těchto bodů se na uchu také nachází Trojitý zářič a šokový bod,

Trojitý zářič je kanál, který pomáhá regulovat teplotu těla a metabolické funkce. U psa tento meridián obkresluje linii ucha.

Šokový bod se nachází ve špičce ucha. Jak jeho název vypovídá, pomáhá předejít upadnutí do šoku, zklidňuje systém a odvrací efekt vážného traumatu nebo stresu. Masírováním bodu střídavě na každém uchu můžete zvířeti výrazně pomoci během traumatického zážitku nebo nehody.

Hlazení uší je poměrně jednoduchý dotek, který se dá aplikovat rychle a i pokud je málo času. Zároveň nám dá nějakou činnost, na kterou se můžeme soustředit, přijde-li krizová situace.


Jak tedy na to?

Posaďte se tak, abyste jednou rukou mohli podepřít hlavu.
Na protější straně hlavy umístěte palec na vnější stranu ucha a ukazováček na vnitřní stranu.
Hlaďte ucho jemně směrem od jeho kořene ke špičce a pohyb několikrát zopakujte.
Postupně projděte celou šířku ucha.
U koček můžete hlazení začít u středu hlavy a pracovat s oběma ušima naráz.






Tento dotek můžete použít v situacích jako jsou:

Artritida
Slabost
Horečka
Šok
Nevolnost v autě
Stáří
Zažívací problémy
Nemocné srdce
Stres
Zlepšení cirkulace
Pohotovostní péče





Ve chvíli, kdy píši tento článek jsem měla možnost vyzkoušet si, jak moc může TTouch Hlazení uší pomoci.

Včera přišel náš kocourek Merlin domů po třech. Na pravou přední packu se nepostavil. Po vyšetření jsme usoudili, že ji zlomenou nemá, ale zjevně ho hodně bolela a kolem lokte natékala. Rozhodli jsme se, že pokud mu ráno nebude lépe, pojedeme na veterinu.

Chodila jsem za Merlinem téměř každou hodinu, masírovala ouška a dělala lehoučké TTouch doteky kolem zraněného místa. Sledoval mě bedlivě, ale dovolil mi se ho dotýkat. Na začátku se na mě díval obrovskýma očima, rychle dýchal. Po několika minutách Hlazení uší jeho dech zpomalil a obličej dostal uvolněnější výraz. Pracovala jsem s ním zhruba 10 minut a pak ho nechala spát. Takto jsem k němu chodila až do noci.

Ráno jsem byla zvědavá, jak na tom bude.

Zdálo se, že je mu lépe. Dech byl klidný, oči uvolněné. Znovu jsem s ním dělala několik minut Hlazení uší a dalších TTouch doteků kolem jeho packy i po těle.

Po skončení se šel najíst a když jsem ho později šla zase navštívit, zjistila jsem, že šel ven. Pokládala jsem to za dobrou zprávu.

Jak den ubíhal, začal na packu pomalu došlapovat a pravidelně chodit ven. Otok opadl a navečer už začal skákat přes branku a na svoje bidýlko.

Vypadá to tedy, že ho předvánoční výlet na veterinu nečeká. :)

Dalším užitečným pomocníkem při stresu jsou také TTouch bandáže.



Chci dát "Like"

Žádné komentáře:

Okomentovat